۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
تعداد بازدید: ۸۰۹۰۸
مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت: وقتی خودرویی که در کشور تولید می‌شود با هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ لیتر سوخت مصرف می‌کند قطعا آلودگی بالا می‌رود و ارتباطی به بنزین ندارد
کد خبر: ۳۵۱۷۴

۸۰ درصد از مخازن نیروگاه‌های کشور از سوخت مایع پر است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، جعفر سالاری نسب مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در حال حاضر  ۸۰ درصد از مخازن نیروگاه‌ها از سوخت مایع پر شده است و البته بیش از ۸۵ درصد از سوخت مصرفی نیروگاه‌های کشور گاز است.

او گفت: مصرف بنزین ۱۳ درصد بالاتر از سال قبل است و ما توانستیم مجددا ذخایر بنزین را پر کنیم و همچنین روزانه ۳۰۰ میلیون لیتر سوخت در کشور جابه‌جا می‌شود.

او گفت:  در حال حاضر قیمت گازمایع برای خانوارهای مناطقی که فاقد لوله‌کشی گاز هستند، تغییری نکرده است و همچنان با قیمت کیلویی ۲۳۰ تومان توزیع می‌شود.

سالاری نسب گفت: مصرف گازمایع برای مصرف غیر از این خانوارها واقعی شده است که این افراد ۵ درصد از مصرف‌کنندگان سابق گازمایع را نیز شامل نمی‌شوند.

او گفت: در استان تهران و البرز به هیچ وجه مصرف مازوت در نیروگاه‌ها صورت نمی‌گیرد چراکه در پالایشگاه و جایگاها نمونه برداری می‌شود. 

او گفت: مصرف بنزین هم‌اکنون ۱۱۰ میلیون لیتر در روز است که برای این فصل سال، رقم بالایی است و نسبت به زمان مشابه سال قبل، رشدی ۱۳ درصدی دارد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره کیفیت بنزین گفت: سال قبل به خاطر مصرف نفت کوره در نیروگاه‌ها آلودگی هوا بوجود آمد، اما همان زمان در تهران، اصفهان، کرج، اراک و تبریز هیچ نفت کوره‌ای استفاده نشد، زمانی طی ۲۰ سال گذشته اکتان‌بوستر‌هایی در کشور استفاده می‌شد. اما اکنون در ایران منسوخ شده و هم کیفیت اکتان کشور مناسب و هم تولید بنزین یورو است، استاندارد نیز روی تولیدات نظارت می‌کند و هیچگونه آلودگی نداریم.

او گفت: اکنون بنزین در تهران کاملا یورو و با استاندارد اروپا توزیع می‌شود و اکتان آن هم مناسب است و اشکالی ندارد، ایراد در تعداد خودروها، کیفیت و خودرو‌های تک‌سرنشین است، وقتی خودرویی که در کشور تولید می‌شود با هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ لیتر سوخت مصرف می‌کند قطعا آلودگی بالا می‌رود و ارتباطی به بنزین ندارد و یا تعداد زیاد خودرو‌های دیزلی ارتباطی با کیفیت نفت‌گاز ندارد، تعداد خودرو زیاد است و ظرفیت شهر نمی‌تواند این تعداد خودرو را در خود جا دهد.

سالاری نسب درباره احتمال تکرار قطع گاز جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی در فصل زمستان امسال گفت: پارسال مقطع کوتاهی این اتفاق افتاد و دلیل آن ناترازی در مصرف و تولید گاز بود، اکنون بالاترین میزان تولید و مصرف گاز را در همسایگان داریم، سال گذشته زمان کوتاهی برخی جایگاه‌ها را برای حفظ فشار از دست دادیم و دوباره برگشتیم.

او گفت: قابل پیش‌بینی نیست که امسال چه اتفاقی می‌افتد، اما ما آمادگی کامل را داریم، مسئولیت ما رساندن سوخت مایع به نیروگاه‌ها، صنایع و حمل و نقل است و مشکلی از این بابت نداریم.

برچسب ها: بنزین آلودگی هوا بنزین یورو۵
ارسال نظر
آخرین اخبار